24 Ocak 2012 Salı

Güzelliğin Geleceği

Tamam, gerek estetik gerekse de bakım dünyasında olsun; yeniliklerin ardı arkası kesilmiyor. Hemen her gün, bizleri şaşırtan bir ürün veya hizmet ile karşılaşıyoruz. Ama yine de, daha şaşıracağımız çok şey olduğunu düşünüyorum ben... İşte bu yüzden, bugün, bundan tam 50 yıl sonra ortaya çıkabilecek yeniliklere dair bir yazı yazmak istedim... Acaba, biz pamuk nineler haline geldiğimizde, güzellik endüstrisinde neler olacak? İşte benim tahminlerim...

Second Skin Olgusu: Yani, satın alınabilen ikinci ciltler... Gelecekte, bence tek bir cildimiz olmayacak ve kendi cildimizin üzerine yapıştırabileceğimiz şeffaf ikinci ciltlerimiz olacak. Beyaz, sarı, buğday, esmer.... Yüzümüzün ne renk olmasını istiyorsak, dilediğimiz cildi alacağız. Ancak tabi, süt beyaz olanların esmer deri almaları pek hoş olmasa gerek... Her neyse, işte makyajı bu ciltlerin üzerine yapacağız. Böylece asıl cildimizi korumuş olacağız. Mantıklı değil mi?

Göz tornavidası: Tamam, göz tornavidası pek hoş bir kelime grubu değil; hatta akıllara teen slasher filmlerini getiriyor olabilir. Ama gelecekte, gözümüzün yapısını bir dokunuşla değiştiren tornavidaların ortaya çıkacağına inanıyorum. Bu tornavida sayesinde küçük gözlüler, birkaç saatliğine, gözlerini büyütürken; büyük gözlüler de yine bir süreliğine çekik gözlere sahip olabilecekler. Hem de göze hiç zarar vermeden!

Makyaj robotu: Hatırlıyorum da, küçükken, mutfak robotunu, gerçek bir robot sanırdım. Hatta tüm robotların Richie Rich'in robotu Irona'ya benzediğini zannederdim. Ne var ki, sonradan, mutfak robotunun, cansız, ruhsuz bir alet olduğunu anladım. Bence, gelecekte, ayna karşısında öyle saatler geçirmeyeceğiz. Çünkü makyaj robotları, kolayca makyajımızı yapacak. Hem bu robotlar, makyaj konusunda bizden çok daha bilgili olacakları için; kalemi nasıl çekeceğimizi, hangi ürünü hangi sırada kullanacağımızı düşünmek zorunda kalmayacağız.

Manikür-pedikür hayvanları: Fish Spa'da ayak etlerini yeme yoluyla manikür yapan Garra Rufa balıklarını herhalde duymuşsunuzdur. Bu balıkların, çok daha sağlıklı ayaklara sahip olmamızı sağladığı iddia ediyor. Denemediğim için bir yorum yapmıyorum ama, manikür pedikür işlerinin, gelecekte, insansız bir ortamda gerçekleşeceğini düşünüyorum. Bu balıklar ve başka hayvanlar, gelecekte oldukça trend olabilir.

Saç ütüleri: Aranızda, saçını ütüyle düzleştiren var mı? Bilenler bilir; eskiden, bu düzleştiriciler yokken; özellikle dönemin lise öğrencileri, annelerden gizlice, saçlarını ütülerle düzleştirirlerdi. Ama düzleştiricilerin ortaya çıkmasıyla, bu uygulamayı yapanların sayısı da azaldı. Şahsi fikrimi sorarsanız, ne düzleştiriciler ne de Brezilya fönü gibi uygulamalar, kuaförden çıkmışçasına bir hava yaratmayı sağlamıyor. Bu yüzden hep föncü oldum ve föncü olmaya devam edeceğimi düşünüyorum... Ancak, her ne kadar kullanmayacak olsam da, saça özel ütülerin üretileceğini düşünüyorum. Böyle renk renk, şekil şekil ütüler düşünün... Sağında solunda aparatlar için ayrılmış özel bölümler olacak ve sadece saçı ütüleyecek. Çok keyifli!

Küçük bir beyin fırtınasının ardından, aklıma gelenleri karaladım bu post'umda... Bazılarını komik bulacaksınız belki ama, en iyi fikirlerin komik fikirler arasından çıktığını düşünüyorum:) Sizin de aklınızda böyle komik öngörüler varsa, paylaşabilirsiniz...

3 yorum:

  1. Ikinci cilt iyiymis : D

    YanıtlaSil
  2. Harika… Paylaşımlarınız için teşekkürler ve tebrikler.:)

    YanıtlaSil
  3. ne kadar güzel bir blog ellerine sağlık.. okurken kendimöden çok şey buldum..

    YanıtlaSil